Jedz orzechy dla zdrowych włosów

Orzechy włoskie dla zdrowych włosów

Orzechy to smaczna i bogata w składniki przekąska. Są bardzo dobrą alternatywą dla chipsów czy paluszków, a ich właściwości zdrowotne zdecydowanie stawiają je powyżej popularnych snacków.

Co ciekawe kondycja Twoich włosów zależy nie tylko od tego, jakiego szamponu czy odżywek używasz. Duże znaczenie ma tu Twoja dieta. Jak się okazuje, jedzenie orzechów pozwoli Ci uzyskać lśniące włosy.

Jakie składniki odżywcze zawierają orzechy

Włosy, aby się prawidłowo rozwijały, potrzebują białka, witamin, minerałów oraz glukozy. Jeli ich zabraknie, włosy się rozdwajają czy też przerzedzają. Aby tego uniknąć dobrze uzupełnić dzienną dietę o garść orzechów.

Orzechy zawierają wiele cennych składników odżywczych: nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B i E, składników mineralnych oraz białka.

Są przy tym dość kaloryczne, jednak to dzięki wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie wpływają na układ krążenia. Kwasy te posiadają również właściwości przeciwzakrzepowe oraz obniżają poziom złego cholesterolu. Warto pamiętać, że organizm człowieka nie jest sam z siebie w stanie wytworzyć tego typu kwasów, zatem należy mu je dostarczać poprzez odpowiednie odżywianie.

Rodzaje orzechów – ich wpływ na włosy i organizm

Jedzenie orzechów korzystnie wpływa na organizm. Wzbogacona o nie dieta nadaje blasku naszym włosom. Poza tym dzięki bogatym składnikom pozytywnie wpływają na pracę mózgu i układ nerwowy.

Do najpopularniejszych orzechów dostępnych na rynku możemy zaliczyć:

1. Orzechy włoskie – zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Są bogatym źródłem potasu, fosforu, magnezu, cynku, manganu i jodu. Zawierają sporo kwasów foliowych oraz aminokwasów.

Pozwalają obniżyć cholesterol, a różnego rodzaju nalewki z nich przygotowywane mają leczniczy wpływ na układ pokarmowy. Są naturalnymi dopalaczami dla mózgu. Składniki odżywcze, które zawierają, wzmacniają włosy, a nawet hamują proces siwienia.

2. Orzechy laskowe – często znajdziemy je w tak lubianej przez wiele osób czekoladzie. Są również składnikiem popularnych kremów do smarowania pieczywa.

Jak zauważa fryzjer z Katowic (https://www.berendowicz-kublin.pl/salon-fryzjerski-katowice/) – olej z orzechów laskowych stosowany podczas codziennych zabiegów pielęgnacyjnych wzmacnia strukturę włosa.

Działanie tych orzechów równie pozytywnie wpływa na układ nerwowy. Spożywanie ich uspokaja, poprawia pamięć i koncentrację oraz wpływa na szybkość uczenia się. Regularne spożywanie orzechów laskowych pomoże również osobom z problemami miażdżycowymi.

3. Migdały – zawarte w nich składniki mineralne oraz witaminy z grupy B – odpowiadają za zdrowe i mocne włosy. Dodatkowo łagodzą stres, niwelują łaknienie i dają odpocząć skołatanym nerwom. Są częstym dodatkiem do ciast. Z migdałów wytwarza się marcepan oraz są podstawą napojów: francuskiej orszady oraz włoskiego likieru amaretto.

Wykorzystuje się je również w kosmetyce. Zawarta w nich witamina E ujędrnia i uelastycznia skórę. Wytwarza się z nich również olejek migdałowy, który używa się do pielęgnacji włosów, skóry i paznokci.

4. Pistacje – popularny składnik tortów, marcepanów, lodów i innych słodkości. Są bogate w fosfor, który odpowiada za budowę kości i zębów oraz reguluje metabolizm. Dużo w nich również żelaza, cynku, potasu, wapnia i magnezu. Zawierają dużą ilość kwasu oleinowego.

5. Orzeszki ziemne – popularne fistaszki. Mają magnez, który znacząco wzmacnia włosy oraz paznokcie.

Zawierają najwięcej białka ze wszystkich orzechów. W ich składzie znajdziemy też bardzo dużo aminokwasów. Są składnikiem popularnego masła orzechowego. U niektórych osób mogą wystąpić objawy alergiczne. Stąd też na opakowaniach produktów spożywczych widnieje informacja o możliwej zawartości orzechów. Według popularnej opinii są również sprawdzonym afrodyzjakiem

Inne orzechy dla zdrowia i urody

Na rynku dostępnych jest jeszcze wiele innych rodzajów orzechów: pekan, nerkowce, makadamia czy orzeszki piniowe.

Każdy z rodzajów zawiera cenne składniki odżywcze. Zatem powinny na stałe zagościć w codziennym jadłospisie oraz systematycznie wypierać wysoko przetworzone zakąski takie jak chipsy, czy słodycze. Dzięki temu nie tylko będziemy zdrowsi, ale i piękniejsi – choćby za sprawą mocnych i lśniących włosów.